מצבר הרכב הוא רכיב חשוב וחיוני מאוד לפעילות תקינה של הרכב שלכם. כל הפעילות של הרכב מבוססת עליו ותקלה במצבר הרכב יכולה למנוע שימוש בו. בדרך כלל, אורך החיים הממוצע של מצבר הרכב הוא בין 3 לבין 5 שנים, אך אם אתם רוצים לאפשר לו לעבוד בצורה תקינה לאורך כמה שיותר זמן, ואם אתם רוצים להיות בטוחים כי לא תצטרכו לבצע החלפת מצבר בתדירות גדולה מידי, קראו את המאמר הבא ותמצאו כמה טיפים שיעזרו לכם.

החלפת מצבר על ידי אנשי מקצוע

לפני כל הטיפים, חשוב לנו להדגיש כי לדרך שבה יותקן המצבר יש השפעה על השימוש בו. התקנה שאינה נכונה יכולה להרוס אותו באופן מיידי או לקצר את אורך חייו ולכן במידה ואתם זקוקים לעבודת החלפת מצבר, פנו אל חברה מקצועית המציעה שירותי מצבר עד הבית ותוכלו להיות בטוחים כי ההחלפה מבוצעת על הצד הטוב ביותר.

ומה עוד תוכלו לעשות כדי להאריך את אורך חיי המצבר?

  1. הגנו על הרכב מפני מזג אוויר חם – מנוע פועל כבר מייצר כמות עצומה של חום, כך שמספיק יום חם במיוחד כדי לרוקן את המצבר. הסיבה לכך היא שמזג אוויר חם מאדה את נוזל המצבר ועלול לפגוע במבנה הפנימי של המצבר, ולכן כדאי תמיד להחנות את הרכב במקומות מוצלים.
  2. האריכו את הנסיעות שלכם – מצבר הרכב נטען תוך כדי נסיעה אך בדרך כלל זה יקרה רק כאשר הרכב בנסיעה במשך כעשרים דקות ומעלה. הסיבה לכך היא שהמכונית מסתמכת במידה רבה על המצבר כדי להתניע ולהיטען במלואה בזמן הנהיגה. אם רוב הנסיעות קצרות מעשרים דקות, הרכב לא יאפשר הטענה של המצבר הוא יתרוקן בהדרגה עד שהרכב יפסיק להניע.
  3. כבו את כל האורות ביציאה מהרכב – השארת האורות או רכיבי חשמל אחרים דולקים תרוקן את המצבר מהר יותר, וכשהרכב לא מונע אין למצבר כיצד להטעין מחדש את האנרגיה שהרכיבים הללו לוקחים ממנו.
  4. שמרו על המצבר וחוטי החיבור נקיים – הכבלים המחברים את מצבר הרכב למערכת מנוע הרכב נסתמים ומתלכלכים עם הזמן. התגובה הכימית בתוך המצבר יכולה לייצר אבקה לבנה, ואם אבקה זו מצטברת, היא יכולה לגרום לבעיה בחיבורים ולחתוך את מעגל האספקה של החשמל.
  5. אל תשאירו את הרכב ללא שימוש לפרקי זמן ארוכים – מצברים לרכב מתרוקנים באופן טבעי עם הזמן. תהליך זה ידוע בשם 'פריקה עצמית'. נהיגה קבועה במכונית מאפשרת למצבר להיטען מחדש.