החלפת סטרטר מאזדה 3 יכולה להיות מורכבת מאוד אם היא לא מבוצעת על ידי אנשי מקצוע אשר מבינים היטב בתחום. הגישה אל הסטרטר ברכבי מאזדה 3 מאוד לא נוחה. רבים אשר מנסים לבצע החלפת של המצבר ברכבי מאזדה 3 ללא ניסיון קודם או היכרות עם הרכב, מנסים קודם כל להוציא את המצבר מהמקום שלו ולמצוא דרכים מאולתרות לגישה אליו בעזרת בוקסות אך למעשה הדרך היחידה להוציא אותו היא רק מלמטה, ומדובר במקום צר מאוד כך שצריך לדעת לעבוד עם יד אחת וללא כלים שונים.

לכן, אם אתם רוצים, או צריכים, לבצע החלפת סטרטר לרכבי מאזדה 3, חשוב שתפנו אל אנשי מקצוע מנוסים המכירים היטב את התהליך, ובהחלט אל תנסו לבצע זאת בעצמכם.

מתי יש צורך בהחלפה של הסטרטר?

ישנן מספר תקלות אשר יכולות להעיד על כך שיש צורך בהחלפה של סטרטר, חלק מהתקלות הללו נוגעות למערכת החשמל ברכב, וחלקן תקלות מכניות:

  1. במקרה בו מבצעים סיבוב של הסוויץ' אך לא שומעים את הסיבוב של גלגל השיניים, אלא צליל של נקישה, ייתכן כי הסולונוייד פגום או שהפחמים כבר גמורים, מה שיכול להצביע על הצורך בהחלפת סוויץ'.
  2. במקרה בו בעת סיבוב של הסוויץ' נשמע קול המעיד על סיבוב של גלגל השיניים, אך המנוע עצמו אינו מסתובב. למעשה מדובר בשחיקה של גלגל השיניים של הסטרטר אשר מסתובב ללא התנגדות ולכן יש להחליפו.
  3. במקרה בו הסטרטר מסתובב לאט ובקושי ואינו מצליח לסובב את המנוע, מדובר בדרך כלל בבעיה חשמלית במנוע של הסטרטר, בעיה אשר גורמת לצריכת יתר של זרם חשמלי וכך מקשה על ההנעה.

חשוב לדעת כי ייתכן כי חלק מהתקלות הללו יתרחשו לאו דווקא כתוצאה מתקלה בסטרטר, לעיתים מדובר בבעיה של מצבר. ניתן לבדוק זאת דרך חיבור כבלים למצבר ובדיקה באותו הזמן אם התקלה נפתרת. במידה וכן, אין קשר לסטרטר, ובמידה ולא, יש לפנות אל איש מקצוע לצורך בדיקה של מקור התקלה והחלפה של הסטרטר.