אמנם, הסיכון להתחשמלות הוא יחסית נמוך בעבודות כמו החלפת מצבר לרכב, אך ישנם גם סיכונים אחרים שיכולים להתרחש בזמן החלפת המצבר, גם סיכון עבורכם וגם סיכון עבור הרכב. לכן היום יותר ויותר אנשים מעדיפים להזמין שירות מצבר עד הבית ולתת לאנשי מקצוע מומחים לבצע עבורם את עבודת החלפת המצבר.

כך הם יכולים להיות בטוחים כי המצבר יפעל בצורה תקינה לחלוטין וההחלפה תבוצע בצורה שתשמור על הרכב וללא סיכונים לאיש.

יחד עם זאת, אם יש לכם ידע טכני ואתם רוצים לבצע החלפת מצבר ברכב שלכם בעצמכם, יש כמה כללי בטיחות שכדאי לכם להכיר וחשוב שתשתמשו בהם בזמן החלפת המצבר.

לבוש בטיחותי

כאשר מבצעים החלפה של מצבר לרכב עדיף ללבוש בגדים עם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכות, ולהעדיף בגדים מבדים עבים ואטומים עד כמה שאפשר. מצבר לרכב מורכב מחומצה עדינה האוגרת אנרגיה. אם זה נשפך על העור של בן אגם, זה יכול לגרום לכוויות כימיות שיכולות להיות קלות ויכולות להיות גם חמורות מאוד. מאותה הסיבה, בעת הרמה של המצבר לטובת ההחלפה שלו, חשוב לוודא שהמצבר ישר ויציב ולהרחיק אותו מהגוף ומהעור עד כמה שרק אפשר.

בנוסף, הקפידו ללבוש כפפות גומי ולהרכיב משקפי בטיחות. כפפת גומי תיצור בידוד מפני חשמל סטטי וכל נזילה של חומצה בלתי צפויה וכך יגנו על הידיים שלכם בזמן שאתם מבצעים את החלפת המצבר, וכמו כן, הכפפות ישמרו על היידיים שלכם מפני לכלוך שקשה לנקות שיעבור מהמצבר הישן או מהחלקים השונים בתא המנוע, אל הידיים שלכם. משקפי בטיחות חשובים גם הם למקרה של חומצה אשר תתפרץ לכיוון שלכם בזמן העבודה, ועשויה לגרום לפגיעה משמעותית מאוד בעת מגע עם העיניים.

עבודה נכונה

הקפידו על יציבה נכונה בזמן החלפת המצבר שעשוי להיות כבד מאוד, ושמרו על כלי העבודה שלכם מסודרים בכדי לבצע את העבודה של החלפת המצבר באופן נכון ויעיל, ולהגן על עצמכם מפני פציעות או איבוד של חלקים שונים בזמן ביצוע העבודה עצמה.