אחד מהמרכיבים החשובים והחיוניים ביותר עבור הרכב שלכם הוא המצבר של הרכב. המצבר למעשה מספק את כל החשמל לו זקוק הרכב שלכם, ולכן אם אתם רוצים להיות בטוחים כי הרכב ישמש אתכם בצורה טובה, לא תתקעו בצד הדרך ורכיבי החשמל ברכב כולם יקבלו את ההספק החשמלי לו הם זקוקים בכדי לפעול כשורה, אתם חייבים להקפיד על כך שמצבר הרכב שלכם יהיה תקין כל הזמן.

יחד עם זאת, למצבר הרכב יש בלאי, וכדי שתוכלו לתחזק את הרכב שלכם בצורה נכונה וטובה אחד הדברים שכדאי לכם לדעת הוא כל כמה זמן בדרך כלל תצטרכו לשים לב למצבר ולבדוק האם יש צורך בהחלפה שלו, ולבצע זאת בזמן.

מה אורך החיים הממוצע של מצבר הרכב ומה משפיע עליו?

לרוב, מצבר הרכב אמור להחזיק מעמד בין 3 לבין 5 שנים. יחד עם זאת, ישנם תנאים רבים אשר יכולים להשפיע על אורך החיים של מצבר הרכב כמו:

  • מזג אוויר קר מאוד
  • אי הפעלה של הרכב למשך תקופות ארוכות
  • נסיעות קצרות בלבד ברכב (לא מאפשרות מספיק הטענה של המצבר בזמן הנסיעה, מה שלאורך זמן מחליש אותו)
  • קורוזיה ובעיות במגעים אשר גורמות לאספקה לא יציבה של חשמל

לכן, אורך החיים הממוצע הוא לא קבוע ועליכם להכיר את המצבר שלכם ואת הסימנים שיכולים לומר לכם כי הגיע הזמן לבצע החלפת מצבר בקרוב. כמובן, תמיד הזמינו שירות מצבר עד הבית בו בודקים את המצבר בצורה מקצועית לפני ההחלפה וכך תהיו בטוחים כי אתם לא מבצעים החלפת מצבר כאשר אתם לא באמת זקוקים לזה.

סימנים שיכולים להעיד על כך שהמצבר עומד לסיים את חייו

במכוניות החדישות יש לשים לב לנורת האזהרה של המצבר אשר בדרך כלל יסמנו כי יש בעיה איתו. במכוניות ישנות יותר, או באופן כללי, בכל פעם שאתם מתקשים עם הנעה של הרכב, או שאתם מבחינים כי המערכות החשמליות ברכב לא עובדות באופן תקין (מערכות מולטימדיה, אורות, חלונות חשמל וכדומה), זה יכול להעיד על הצורך בביצוע החלפת מצבר.