הקודן לרכב לא מגיב? הקודן לרכב ננעל? הקודן לרכב לא עובד ולא מצליחים להניע?

אל דאגה, התקשרו לקבלת שירותי תיקון קודן באשדוד, אשקלון, קרית גת והסביבה בטלפון: 052-5657183 

ואגיע עד אליכם בתוך זמן קצר, אסייע לכם לצאת לדרך!

קודן לרכב הוא אמצעי הגנה יעיל המקשה על גנבים לגנוב את הרכב, אך כאשר הקודן לרכב מתחיל להתיישן ולהתבלות, כאשר הקודן לא מגיב, ננעל, לא פועל או שיש בעיה בקודן של הרכב – קשה עד בלתי אפשרי להתניע והרכב, וגם אנחנו, תקועים מבלי יכולת לנסוע.

יש לא מעט סיבות שיכולות לגרום לבעיה בקודן של הרכב

  • כאשר קודן לרכב לא מגיב זה יכול להיות למשל עקב בעיות במצבר. כאשר המצבר נגמר המוח של הקודן משתבש. כלומר לעיתים המקור לבעיה בקודן של הרכב היא במצבר.

>>>למידע על שירות מצבר עד הבית.

  • כאשר קודן לרכב לא עובד זה יכול להיות תוצאה מהתקנה של חוטים מתוחים מדי. לעיתים לצורך ההתקנה של הקודן, הטכנאים מושכים ומותחים את החוטים של הקודן במקומות פחות נגישים ופחות אידיאליים, למשל מותחים את החוטים בכיפוף מתחת לידית של האמברקס או באזור לוח השעונים, והמתיחה מובילה לקריעת החוטים של הקודן עם הזמן. 
  • עוד סיבה שבגללה קודן לרכב לא מגיב היא שחיקה טבעית ובלאי. כמו כל מכשיר חשמלי, כך גם קודן לרכב מתיישן ויש להחליפו מדי תקופה, אחת לכמה שנים.

 

תיקון קודם לרכב

תמונה מספר 1: בלאי והתיישנות של הקודן

  • גם חדירה של מים יכולים לגרום לבעיה בקודן של הרכב, למשל מי גשמים שחדרו לרכב עקב חלון שנותר פתוח. אם המים באים במגע עם לוח המקשים או עם חוטים זה יכול לגרום לקודן לא להגיב.
  • התקנה לא מקצועית של הקודן או שימוש בחלפים זולים וירודים, יכולים אף הם לגרום לקודן לא להגיב או לגרום לקודן להפסיק לעבוד.

הקודן לרכב לא מגיב? הקודן לרכב ננעל? הקודן לרכב לא עובד ולא מצליחים להניע?

אל דאגה, התקשרו לקבלת שירותי תיקון קודן באשדוד, אשקלון, קרית גת והסביבה בטלפון: 052-5657183 

ואגיע עד אליכם בתוך זמן קצר ואסייע לכם לצאת לדרך!

פעולות שיכולות למנוע בעיה בקודן של הרכב

לעיתים ניתן למנוע מראש נזק עתידי לקודן ברכב, למשל:

  • אם רואים חוט או חוטים שעומדים להקרע אפשר למנוע את הבעיה בקודן אם מזמינים איש שמקצוע ומקפידים לתקן אותו מבעוד מועד.
תמונה מספר 2: בעיות עם החוטים של הקודן.
  • אם שמים לב שהגומיות של הקודן נפגמות אז כדאי לתקן את הקודן, זה יכול למנוע ניתוק של הקודן ובעיות חמורות יותר מאוחר יותר.
  • אם רואים שהקודן לא מגיב כאשר לוחצים על המספרים, כדאי להקדים ולטפל בבעיה בקודן לפני שתחמיר ונתקעים בלי יכולת להניע. 
  • אם הכוכבית מהבהבת או שהכוכבית דולקת באופן קבוע (בדרך כלל בצבע אדום) – זה יכול להיות אינדיקציה לבעיה בקודן של הרכב וכדאי לבדוק עם איש מקצוע את מקור הבעיה ולתקן במקרה הצורך.
  • אם מזינים את הקוד ולא שומעים צליל אז זה יכול להגרם כתוצאה מפיוז שרוף, וכדאי להקדים ולתקן.

מהו בעצם קודן לרכב? וכיצד הוא עובד?

כפי שציינו קודם קודן לרכב הוא פתרון אבטחה חדשני יחסית. פעם חברות הביטוח חייבו את המבוטחים להתקין קודן כתנאי לקבלת ביטוח הרכב, אולם בשנים האחרונות ועם התפתחותם של אמצעי אבטחה נוספים, רוב חברות הביטוח אינן מחייבות את המבוטחים להתקין קודניות.

קודן לרכב מגן מפני שימוש לא מורשה ברכב, מפני  פריצות וגניבות. יש לו לוח מקשים הדורש קוד ייחודי להתנעת הרכב. כך שגם אם לגנבים יש את המפתחות של הרכב הם לא יוכלו להתניע ללא ידיעת הקוד בקודן, לכן קודן נחשב גם לגורם המרתיע מראש גנבים.

קודן הוא מכשיר אלקטרוני הפועל על בסיס עקרון פשוט; הזנת קוד בן 4 ל-6 ספרות, הנבחרות על ידי בעלי הרכב, מתוך אלפי אפשרויות. הזנת קוד שגוי בקודן הרכב 3 פעמים רצופות מעכבת את הנעת הרכב למשך כ-15 דקות.

כאשר הרכב כבוי הקודן מופעל ומשבש מעגלים חשמליים קריטיים ברכב, זה יכול להיות השבתת רכיבים כמו מנוע, דלק או מנגנון ההצתה. עם הזנת הקוד הנכון המערכת החשמלית של הרכב חוזרת לפעול באופן תקין וכך מונעת גניבה שלו, גם אם כאמור לגנבים יש את המפתח של הרכב.

הקודן בעצם מחובר ליחידה מיוחדת בתוך הרכב, יחידה זו היא נסתרת בדרך כלל, והיא נקראת "עלוקה". העלוקה מונעת את ההנעה וניתן למצוא אותה אם עוקבים אחר החוטים של הקודן.  בעת חיבור הקודן הטכנאי חותך אחד מהחוטים שאחראים על ההתנעה ברכב, ובמקום שבו התבצע הניתוק מניחים את העלוקה, שכעת היא הגורם שמחבר בין שני החוטים. כאשר מזינים את הקוד הנכון העלוקה נותנת פקודה להתחבר, החוטים יתחברו והרכב יניע. 

לעיתים, בקודניות מתקדמות ומתוחכמות יותר יש גם כספת על המחשב מנוע, המקשה עוד יותר על גניבת הרכב, ומעבר לניתוק של קודן לרכב יש צורך גם בפריצת הכספת כדי לתקן את הבעיה בקודן ברכב.

תמונה מספר 3: כספת אלומניום המספקת שכבת הגנה נוספת לקודן.

הקודן לרכב לא מגיב? הקודן לרכב ננעל? הקודן לרכב לא עובד ולא מצליחים להניע?

אל דאגה, התקשרו כעת לקבלת שירותי ניתוק קודן באקלון, אשדוד, קרית גת והסביבה בטלפון: 052-5657183 

ואגיע עד אליכם בתוך זמן קצר, אסייע לכם לצאת לדרך ולחזור במהרה לשגרה!

ניתוק קודן

אם יש בעיה בקודן לרכב, אם הקודן לא מגיב, אם הוא לא עובד או התקלקל – ניתוק קודן הוא הכרחי בדרך כלל כדי לתקן את הבעיה. תחילה יש לאבחן את סוג התקלה בקודן ולוודא שהבעיה אכן בקודן עצמו ולא נובעת ממקור אחר.

במידה ומקור הבעיה לרכב היא בקודן, יש לבדוק את מספר הניתוקים בחוטי ההתנעה ואת המיקום שלהם ברכב. לאחר שמאתרים את הניתוקים, מחברים אותם ומנטרלים את הקודן.

אזהרה!!! חשוב להבין כי הקודן מחובר למערכת החשמל של הרכב וניתוק קודן על ידי גורם שאינו מקצועי יכול לגרום לנזק ולתקלות במערכת החשמל ולקצר חשמלי. יש לבצע ניתוק קודן רק אם יש ידע והכרות מוקדמים עם התחום. במידה שאין ניסיון כדאי מאוד להזמין איש מקצוע שמבין בקודניות, יודע לאתר את מקור הבעיה וכיצד לתקן בעיות בקודניות.

תיקון קודן לרכב באשקלון, אשדוד, קרית גת והסביבה

'לידור חילוצים' מומחה בתיקון בעיות בקודן ברכב, ניתוק קודן לרכב וטיפול מקצועי בקודן לא מגיב, קודן לא עובד, ביטול קודן, איפוס קודן, קודן שננעל ועוד.

השירות הוא מקצועי, אדיב וניתן בפריסה באזור הדרום: שירותי תיקון קודן באשקלון, אשדוד, קרית גת, שדרות ויישובי ומושבי הסביבה.

אני עושה הכול כדי להגיע עד אליכם במהירות (עד 30 דקות) ולטפל בבעיה בקודן, בין אם אתם נמצאים  בבית, בעבודה או אפילו בשטח, ובין אם יש לכם בעיה בקודן ברכב פרטי, רכב מסחרי, משאית או רכב עבודה. אני מספק שירותי תיקון קודניות לצד שירותי מוסך נייד נוספים, ביניהם: שירותי החלפת מצבר, החלפת אלטרנטור, החלפת סטרטר ועוד, ואשמח לעמוד לשריתוכם.

לשירותי ניתוק קודן חייגו עכשיו ואגיע אליכם בהקדם האפשרי:

052-5657183