סטרטר, או בעברית תקינה – מתנע, הינו מנוע חשמלי אשר משולב בתוך גלגל התנופה ומסובב את המנוע, מה שמאפשר להתחיל את הנסיעה ברכב. הפעולה שלו מתחילה בזכות מפתח הרכב אשר מפעיל מתג המאפשר מעבר של אנרגיה חשמלית מהמצבר אל המנוע, וכך מתחילה הנסיעה ברכב.

תקלה בסטרטר ביונדאי, או בכל רכב אחר, גורמת לעצירה של הרכב, ומונעת יכולת נסיעה בו, ולכן במקרים של תקלה בסטרטר חשוב לפנות אל אנשי מקצוע מומחים בתחום מוקדם ככל האפשר בכדי להחליף את הסטרטר, בין אם בסטרטר חדש, ובין אם בסטרטר משופץ.

 

האם בכל פעם שהרכב לא מניע המשמעות היא תקלה בסטרטר?

בהחלט לא. לפני שחושבים על החלפת סטרטר ביונדאי, או בכל רכב אחר, יש להתחיל קודם כל עם בדיקה של המצבר. לעיתים, מדובר במצבר חלש אשר לא מעביר מספיק זרם חשמלי ולא תקלה בסטרטר. לכן כבדיקה ראשונית אפשר פשוט לחבר כבלים למצבר ולנסות להתניע באותו הזמן. במידה ובצורה הזו ההנעה עוברת בצורה תקינה, הבעיה היא לא בסטרטר אלא במצבר. במידה ולא, או שבמקרה בו המצבר תקין לחלוטין ועדין יש לכם בעיות עם הסטרטר או בהנעה, פנו אל איש מקצוע מומחה אשר יבצע בדיקה ובמקרה הצורך יבצע החלפת סטרטר ביונדאי.

 

האם יש דרך לשמור טוב יותר על הסטרטר ולהאריך את אורך החיים שלו?

הסטרטר, כמו האלטרנטור של הרכב, הינו חלק מורכב אשר מבצע פעולה אשר באופן טבעי שוחקת אותו. לכן, אין פעולה ממשית שתוכלו לבצע בכדי לשמר את הסטרטר או להאריך את אורך החיים שלו מעבר לזמן הקצוב.

יחד עם זאת, כדאי מידי פעם לבדוק את תקינות המצבר ולוודא כי כל הכבלים מחוברים באופן תקין, ובמידה ומזהים רעשים בעת ההתנעה כדאי לכבות את הרכב מיד ולפנות אל איש מקצוע אשר יאתר את מקור התקלה. המשך נסיעה ברכב גם כאשר אתם שומעים רעשים בהתנעה, אולי נראה לכם בסדר לטווח הקצר אך בסופו של דבר ייתכן ותגרמו לנזק חמור יותר אשר יפגע לא רק בסטרטר, אלא גם ברכיבים נוספים ברכב שלכם הקשורים אליו.