אם אתם צריכים לסובב את המפתח של הרכב כמה פעמים כדי להניע אותו, הפנסים של הרכב מציגים עור עמום או שהמצבר של הרכב כבר מעל 3-4 שנים, זה הזמן להחליף את המצבר לרכב שלכם.

לא משנה מה הסיבה לנזק במצבר, החלפת מצבר הרכב תאפשר לכם לשוב לשימוש מהיר ברכב ותאפשר לכם לשוב לשגרת היום שלכם ללא עיכובים ובצורה מהירה.

נכון, אפשר להחליף מצבר לרכב גם לבד, אך היום רבים כבר יודעים כי עדיף לפנות אל שירותי החלפת מצבר עד הבית אשר יגיעו עד אליכם, לכל מקום בו אתם נמצאים, ויבצעו עבורכם החלפת מצבר בצורה הפשוטה והמהירה ביותר כך שתוכלו לשוב לשגרה ולשימוש ברכב כמה שיותר מהר.

בין אם אתם מזמינים שירות כזה, ובין אם אתם מבצעים החלפת מצבר בכוחות עצמכם, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת על החלפת מצבר, כמה טיפים חשובים ומידע שכל אחד צריך לדעת על הנושא, ואותם תוכלו למצוא במאמר זה.

אז מה אתם צריכים לדעת?

  • את המצבר הישן יש להשליך אל מרכז מחזור מורשה, אסור לזרוק אותו סתם בפח האשפה או במקום שאינו מורשה לכך, זו פסולת מסוכנת.
  • בזמן החלפת המצבר יש לוודא כי החיבורים השליליים והחיוביים לא יבואו במגע זה עם זה. במידה והם יגעו אחד בשני הדבר יכול לגרום להתחשמלות וסכנה משמעותית.
  • לכל רכב מתאים מצבר שונה ולכן לפני שאתם רוכשים מצבר חדש אתם חייבים לבדוק את המצבר הישן או לבדוק בספר הרכב בכדי לדעת מהו המצבר הנכון ביותר עבור הרכב שלכם. במידה ואתם מזמינים שירות החלפת מצבר מקצועי, אנשי המקצוע כבר ידעו להתאים לכם את המצבר הנכון ביותר.
  • כאשר מבצעים החלפת מצבר כדאי שהרכב יעמוד בצורה ישרה ולכן גם אם אתם מרגישים כי המצבר נחלש ואתם צריכים לעצור בצד הדרך, נסו להגיע לשוליים או מקום חניה ישר על מנת להקל על עבודת החלפת המצבר ולאפשר לאנשי המקצוע לבצע את ההחלפה בצורה בטוחה יותר.
  • כאשר מבצעים החלפת מצבר כדאי ללבוש בגדים ארוכים, כפפות ומשקפי בטיחות להגנה.