אם אתם רוצים לבצע החלפת מצבר ברכב שלכם לבד, הגעתם אל המקום הנכון. אמנם, ההמלצה הטובה ביותר היא דווקא לפנות אל אנשי מקצוע אשר יבצעו עבורכם את העבודה הזו. בהזמנה של שירות מצבר עד הבית תוכלו להיות בטוחים כי המשימה תושלם בתוך זמן קצר מאוד ובצורה הטובה ביותר, ותוכלו להמשיך לעשות שימוש ברכב ללא כל בעיה וללא הפרעה לשגרת היום שלכם.

יחד עם זאת, אם אתם רוצים לבצע זאת בעצמכם, או שסתם מעניין אתכם על הליך הפירוק של המצבר הישן מתוך הרכב, קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

קודם כל בדיקה

לפני שאנחנו מסירים את המצבר הישן מתוך הרכב לקראת ההחלפה שלו, אנו מבצעים בדיקה באמצעות מכשיר מיוחד אשר מאפשר לנו להבין האם באמת המצבר כבר חלש וישן ויש להחליף אותו או האם הבעיות שאתם חווים בכלל מגיעים ממקור אחר ולא קשורים למצבר עצמו.

בדיקה של המצבר היא חשובה מאוד שכן לא תמיד נדרשת החלפה של המצבר ואם הבחנתם בעבודה לא רציפה של רכיבי החשמל ברכב ואתם רצים להחליף מצבר מבלי לבדוק אותו, יכול להיות שאתם מוציאים כספים מיותרים לחינם.

איך מסירים את המצבר הישן?

במידה ואכן נדרשת החלפה של המצבר ברכב, השלב הראשון בעבודה הוא כמובן הסרה של המצבר הישן מתוך הרכב. בכדי לבצע זאת, עליכם לבצע מספר שלבים חשובים:

  • ודאו שהמכונית נעולה וחונה באזור בטוח. וודאו שבלם היד מורם מעלה והרכב נמצא בהילוך חניה. כמו כן, כדאי להניח אבנים או מחסומים לצד הגלגלים בכדי למנוע תזוזה של הרכב בזמן העבודה, במיוחד אם זה בעליה או ירידה.
  • פתחו את מכסה המנוע ובמידה ואתם לא בטוחים היכן נמצא המצבר של הרכב, בדקו את ספר הרכב.
  • לאחר מכן הסירו את מהדק האחיזה של המצבר.
  • ראשית, נתקו את הכבל השלילי באמצעות מפתח ברגים. לאחר מכן נתקו את הכבל החיובי. זכרו תמיד שחיובי זה אדום ושלילי זה שחור.
  • הרימו את המצבר מהמקום באמצעות הרצועה, אך היזהרו משפיכת חומצה שעלולה להיות מסוכנת.