מצבר לרכב שכבר לא עובד ולא מצליח להניע את הרכב בכוחות עצמו יכול לגרום לכם לאי נוחות רבה מאוד. כשהמכונית לא מתניעה בגלל מצבר תקול, אתם לא יכולים להמשיך בשגרת היום שלכם ולכן ברוב המקרים לא תהיה לכם ברירה אלא להזמין שירותי החלפת מצבר עד הבית או עד המקום בו אתם נמצאים על מנת שיבצעו עבורכם את ההחלפה של המצבר ברכב.

יחד עם זאת, במיוחד אם אתם ממהרים מאוד, לעיתים תוכלו לבצע הנעה של הרכב ולהטעין אותו באמצעות מצבר של רכב אחר. שימוש בכבלים יאפשר לכם לתת למצבר הרכב שלכם כוח ממצבר רכב אחר, להטעין את הרכב שלכם ותוך כדי הנסיעה לתת קצת כוח למצבר. אם המצבר לא הרוס לחלוטין, זה בהחלט יכול לעזור לכם להמשיך את הנסיעה או אפילו להגיע הביתה ולהזמין לשם את שירותי החלפת מצבר עד הבית, בזמן שאתם עסוקים בעניינים אחרים החשובים לכם.

איך מתניעים רכב באמצעות כבלים? הנה כל השלבים שעליכם לבצע כדי להשלים את המשימה הזו בהצלחה:

  1. מקמו את המכונית עם המצבר הטוב מול המכונית עם המצבר התקול. הרכבים צריכים להיות קרובים מספיק כדי שהכבלים יגיעו ממצבר אחד אל המצבר השני.
  2. חברו את המהדק של קצה אחד של הכבל החיובי – הכבל האדום – למסוף החיובי של המצבר התקול.
  3. חברו את המהדק של הקצה השני של הכבל החיובי למסוף החיובי של המצבר הטוב.
  4. לאחר מכן, מהדקים קצה אחד של הכבל השלילי – הכבל השחור – למסוף השלילי של המצבר הטוב. חברו את הקצה השני של הכבל השלילי לבלוק המנוע של המכונית עם המצבר התקול.
  5. התניעו את הרכב עם המצבר התקין שמספק את החשמל.
  6. סובבו את מפתח ההתנעה (או לחצו על לחצן ההצתה) של המכונית עם המצבר התקול. אם הוא מתניע, השאירו את המכונית לפעול למשך כ-20 דקות כדי לאפשר טעינה של המצבר.
  7. נתקו את הכבלים בסדר הפוך