אחד מהשלבים שיש לבצע בעבודות החלפת מצבר הוא כמובן הסרה של המצבר הישן ממקומו. חשוב מאוד להבין כי למרות שזו נשמעת עבודה פשוטה, החלפת מצבר יכולה גם להיות מורכבת ובכדי לבצע אותה בצורה נכונה וטובה, צריכים להכיר את העבודה. אם אין לכם שום ניסיון בתחום ושום ידע טכני, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא פשוט לפנות אלינו ולהזמין שירות מצבר עד הבית.

למה? כי כל שלב בעבודת החלפת מצבר הוא ייחודי, ובמאמר זה תוכלו לקרוא על כיצד מורידים את המצבר הישן של הרכב.

שלבי הסרת המצבר

קודם כל חשוב לוודא שמסירים את המהדק שמחזיק את המצבר במקומו וייתכן שיש כמה מהדקים, אז בדקו את החלק החיצוני של המצבר בזהירות. לאחר ההסרה שלהם, הניחו את המהדקים והמחברים בצד והסירו את הסוללה מהמגש.

בשלב הזה חשוב מאוד ללבוש כפפות עבודה (אם לא עשיתם זאת כבר בתחילת התהליך), גם כדי להגן על הידיים שלכם בזמן ביצוע העבודה וגם כדי למנוע החלקות. חשוב להבין כי מצבר לרכב יכול להיות כבד ולכן הכפפות יסייעו לכם למנוע מצב בו המצבר מחליק לכם מהידיים. בנוסף, מומלץ להשתמש במשקפי בטיחות על מנת ליצור הגנה מפני התזה של החומצה אשר נמצאת בתור המצבר.

 אם למצבר יש ידית, השתמשו בה כדי להרים את המצבר החוצה.

אם קשה להסיר את המצבר, אתם יכולים להשתמש במפתח ברגים או כלי דומה. אל תשתמשו בכלים כדי לנסות למשוך או לשחרר את הכבל מכיוון שהוא עלול להינזק ועוד דבר חשוב שיש לקחת בחשבון – אסור לאפשר לחפצים ממתכת, כמו כלי עבודה שונים, לגעת בשני הקצוות של המצבר, דבר כזה עלול לקצר את המצבר.

ועוד טיפ חשוב – כדאי מאוד בכל פעם שמבצעים עבודות החלפת מצבר לעבוד עם כלי מגנט אשר מאפשר לכם לאסוף אליו את כל הברגים או החלקים השונים כך שהעבודה תבוצע בצורה מסודרת יותר ולא יקרה מצב בו חלקים הולכים לאיבוד בזמן העבודות, חלקים שאפילו אחד קטן מהם יכול להיות משמעותי מאוד.