הזמן הטוב ביותר להחליף את המצבר של הרכב הוא לפני שהמצבר מוכיח שאין ברירה אחרת והרכב נתקע.

אבל איך אפשר לדעת שהגיע הזמן לבצע החלפת מצבר לפני שהוא מפסיק לעבוד לגמרי?  קראו את המאמר הבא ותמצאו כמה סימנים מקדימים שיכולים להעיד על כך.

סימנים לכך שהמצבר נחלש

כאשר הרכב מראה את הסימנים הבאים, ייתכן כי הסיבה לכך שהמצבר נחלש ועומד לסיים את תפקידו, ולכן במקרים כאלו כדאי להזמין מצבר עד הבית כולל בדיקה מקדימה וכך במקרה הצורך לבצע את ההחלפה עוד לפני שאתם נתקעים בצד הדרך:

  • אם אתם צריכים כמה ניסיונות להתניע והרכב משמיע רעשים מוזרים בזמן ההתנעה.
  • אם נורית המצבר בלוח המחוונים דולקת.
  • אם מארז המצבר נפוח, מה שקורה בדרך כלל כאשר המצבר טעון יתר על המידה או נחשף לטמפרטורות גבוהות.
  • אם יש דליפת נוזל מצברים.
  • אם אורות הרכב מהבהבים או רכיבים חשמליים ברכב לא עובדים בצורה תקינה.

כמובן, יכולים להיות גורמים נוספים המובילים לכך שתבחינו בתסמינים הללו ולכן בכל מקרה חשוב להזמין בדיקה מקצועית. זו הסיבה לכך שלפני שאנו מבצעים החלפת מצבר אנו קודם כל מבצעים בדיקה ובוחנים האם באמת מדובר בתקלה של המצבר או שנדרש תיקון אחר.

באיזו תדירות צריך לבצע החלפת מצבר

שום מצבר לא יכול להחזיק לנצח. בדרך כלל יש להחליף את המצבר בערך כל שלוש שנים אבל גורמים כמו האקלים והרגלי נהיגה יכולים להשפיע על תוחלת החיים של המצבר ולכן זה יכול להיות גם בתדירות נמוכה או גבוהה יותר.

רכב שעמד ללא תנועה זמן ממושך

אם המכונית יושבת במוסך או בחניה לפרקי זמן ממושכים, הסוללה שלה ממשיכה להתרוקן באופן פסיבי גם כשהמנוע אינו פועל. לכן, אם אתם נוסעים למשך זמן ארוך לחו"ל, בקשו מחברים או בני משפחה לקחת את הרכב לסיבוב מידי פעם, אחרת ייתכן מאוד כי לאחר שתחזרו תצטרכו לבצע החלפה של מצבר הרכב שלכם.