כשמדובר בהפעלת הרכב שלך, בחירת המצבר היא החלטה קריטית, בין אם אתם מזמינים מצבר עד הבית באשדוד, או הולכים למוסך. עם אפשרויות שונות זמינות, חיוני להבין את ההבדלים בין סוגי המצברים והתאמתם לכלי רכב שונים.

סוללות עופרת-חומצה

סוללות עופרת חומצה היו הבחירה המועדפת ליישומי רכב כבר למעלה ממאה שנה. הם ידועים באמינות ובמחיר סביר. סוללות אלו מורכבות מעופרת דו-חמצנית ומלוחות עופרת ספוג השקועים בתמיסת חומצה גופרתית.

פרטים טכניים:

  • כימיה: סוללות עופרת-חומצה מנצלות תגובה אלקטרוכימית בסיסית בין עופרת ודי-חמצנית עופרת עם אלקטרוליט חומצה גופרתית.
  • מתח: רוב סוללות העופרת-חומצה לרכב הן 12 וולט, בעוד שחלק מכלי רכב כבדים עשויים להשתמש בגרסאות של 6 וולט.
  • Cranking Amps (CA): מודד את יכולת הסוללה להתניע רכב במזג אוויר קר. דירוג CA טיפוסי נע בין 350 ל-1000 אמפר.
  • חיים: לסוללות עופרת-חומצה יש חיים מוגבלים של כ-200-300 מחזורי טעינה-פריקה.

יתרונות:

  • חסכוני: סוללות עופרת-חומצה הן חסכוניות, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית עבור צרכנים מודעים לתקציב.
  • זמינות נרחבת: ניתן למצוא סוללות עופרת בחומצה ברוב חנויות חלקי הרכב, מה שמבטיח החלפה קלה בעת הצורך.
  • סוללת התנעה: הם מספקים אמפר הפעלה ראשוני גבוה, אידיאלי להתנעת רכבים.

חסרונות:

  • משקל וגודל: סוללות עופרת חומצה מגושמות וכבדות בהשוואה לחלופות חדשות יותר.
  • תחזוקה: הם דורשים תחזוקה תקופתית, כולל בדיקת מפלס מים וניקוי מסופים.
  • תוחלת חיים קצרה יותר: לסוללות עופרת-חומצה יש תוחלת חיים כללית קצרה יותר בהשוואה לסוללות AGM וליתיום-יון.

סוללות AGM (מחצלת זכוכית סופגת)

סוללות AGM הן גרסה מתקדמת של סוללות עופרת-חומצה. הם משתמשים במחצלת פיברגלס כדי לספוג את האלקטרוליט של חומצה גופרתית, מה שהופך אותם לעמידים בפני שפיכה וללא תחזוקה ולכן לא מעט מזמינים מצבר עד הבית באשקלון כזה.

פרטים טכניים:

  • כימיה: סוללות AGM עדיין מסתמכות על כימיה מבוססת עופרת אך עם מבנה שונה.
  • מתח: כמו סוללות עופרת-חומצה, סוללות AGM הן בדרך כלל 12 וולט.
  • Cranking Amps (CA): סוללות AGM מציעות דירוג CA תחרותי, הנעים בין 450 ל-1500 אמפר.
  • חיים: לסוללות AGM יש חיים ארוכים יותר בהשוואה לסוללות עופרת-חומצה מסורתיות, המספקות בדרך כלל 400-700 מחזורי טעינה-פריקה.