מצברים לרכב זוכים להתעלמות לעתים קרובות עד שהם נכשלים, ומשאירים אותנו תקועים עם רכב מת עד לביצוע החלפת מצבר. תנאי מזג אוויר קיצוניים, חמים וקרים, יכולים להשפיע באופן משמעותי על הביצועים ותוחלת החיים של הסוללה של המכונית שלך. הבנת ההשפעות הללו ויישום תחזוקה נכונה יכולים לחסוך מכם את אי הנוחות וההוצאות של החלפת מצבר.

הכימיה של הטמפרטורה והמצברים

מזג אוויר חם יכול לגבות מחיר מהמצבר של המכונית שלך, בעיקר בגלל האופן שבו הכימיה של הסוללה מגיבה לטמפרטורות גבוהות. התגובות הכימיות הפנימיות המתרחשות בתוך סוללה רגישות לתנודות טמפרטורה. כאשר הכספית מטפסת, תגובות אלו מתרחשות בקצב מהיר יותר, מה שעלול להוביל להתדרדרות מואצת של הסוללה.

פריקה עצמית מוגברת

טמפרטורות גבוהות יכולות גם לגרום לפריקה עצמית מוגברת, כלומר הסוללה מאבדת את הטעינה שלה מהר יותר כאשר אינה בשימוש. זה יכול להשאיר את הסוללה ריקה, במיוחד אם אתה משאיר את המכונית שלך חונה לתקופה ממושכת במהלך גלי חום.

קורוזיה

חום מוגזם עלול להאיץ את אידוי האלקטרוליט של הסוללה, ולהוביל לחשיפה של לוחות עופרת פנימיים. חשיפה זו עלולה לגרום לקורוזיה, אשר מפחיתה את הביצועים ואת תוחלת החיים הכוללים של הסוללה.

טיפים לתחזוקת סוללה במזג אוויר חם

כדי להילחם בהשפעות השליליות של מזג אוויר חם על מצבר המכונית שלך, עקוב אחר עצות התחזוקה הבאות:

·         חניה בצל: במידת האפשר, החנה את רכבך בצל כדי להפחית את הטמפרטורה הפנימית מתחת למכסה המנוע.

·         השתמש במבודד סוללות: שקול להשתמש במבודד סוללה או בעטיפה תרמית כדי להגן על הסוללה שלך מאור שמש ישיר וחום.

·         בדיקה שוטפת: בדוק מעת לעת את המצבר לאיתור סימני קורוזיה, ונקה אותה לפי הצורך באמצעות תערובת של סודה לשתייה ומים, כדאי להזמין מוסך נייד מקצועי לעבודות הללו.

·         ודא שהסוללה שלך טעונה לרמות המומלצות של היצרן. סוללה לא טעינה יותר רגישה לנזק שנגרם מחום.