אין ספק כי להיתקע בצד הדרך עם מצבר תקול, ללא יכולת להמשיך בנסיעה, זה עניין לא נעים ומתסכל מאוד. יחד עם זאת, זה לא חייב להיות ככה. אם רק תהיו מספיק ערניים ותדעו לבחון היטב את הרכב שלכם, תוכלו להבחין בדרך כלל בסימנים רבים אשר מעידים על כך שהמצבר נחלש ותצטרכו לבצע החלפת מצבר בקרוב.

כמובן, כאשר אתם מזמינים שירות של מצבר עד הבית, לפני ההחלפה של המצבר איש המקצוע יבצע בדיקה שלו באמצעות מכשיר בדיקה מיוחד וכך יאמר לכם האם יש לבצע החלפה של המצבר או שמדובר בתקלה שכלל לא קשורה אליו. אך גם ללא המכשיר, יש סימנים שכדאי שתדעו להבחין בהם ובמידה והם מופיעים תוכלו להזמין שירות מקצועי של מצבר עד הבית ולבצע החלפת מצבר לפני שאתם נתקעים עם הרכב בצד הדרך.

מה יכול להעיד על כך שהמצבר נחלש?

בין הסימנים הבולטים ביותר לכך שהמצבר של הרכב שלכם נחלש ויש להחליפו בקרוב, תוכלו להבחין בסימנים הבאים:

  • כאשר אתם מניעים את הרכב, בלחיצה קלה על הכפתור או בסיבוב של המפתח, לא יהיו נורות אזהרה בלוח המחוונים, או שהן יהבהבו ויציגו אור חלש מתמיד.
  • ההתנעה של הרכב איטית ואתם צריכים לסובב את המפתח כמה וכמה פעמים על מנת להניע את הרכב.
  • נורת האזהרה של המצבר דולקת.
  • הפנסים של הרכב מאירים באור עמום מהרגיל, במיוחד כאשר הרכב לא מונע.
  • פתיחה של מכסה המנוע מגלה מצבר עם סדקים או דליפות, או אפילו מצבר מנופח מאוד.
  • מערכות החשמל ברכב כמו מערכת המולטימדיה, החלונות החשמליים, האורות הפנימיים וכדומה, כל אלו לא עובדים בצורה תקינה, מה שיכול להצביע על כך שהמערכות הללו לא מקבלות מספיק חשמל מהמצבר של הרכב.

במידה ואתם מבחינים באחד או יותר מהסימנים הללו, זה הזמן לפנות אל בעל מקצוע ולבצע בדיקה מקצועית אשר בסיומה תדעו האם המצבר של הרכב כבר חלש, ובמידה וכן תוכלו לבצע החלפה שלו במקום ולפני שאתם נתקעים עם הרכב.