מצברים לרכב הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל רכב. ללא מצבר רכב שמתפקד כהלכה, המכונית שלך לא תתניע.
למרבה הצער, אנשים רבים עושים טעויות כשזה מגיע לטיפול במצבר הרכב שלהם.
במאמר זה, נדון בטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בכל הנוגע למצבר המכונית שלהם וכיצד להימנע מהן.

אם בבעלותכם רכב, חשוב להכיר את הטעויות הנפוצות בכל הנוגע לתחזוקת המצבר לרכב שלכם

חשוב לדעת כיצד לתחזק נכון את המצבר לרכב שלך, הדבר יכול לעזור לך להימנע מתיקונים יקרים ולהבטיח שמכונית שלך תפעל בצורה חלקה.
להלן חלק מהמיתוסים העיקריים הנוגעים למצבר הרכב :

לא הגודל והכח הם שקובעים

מצבר לרכב לא חייב להיות גדול ובעל כוחות חזקים ביותר על מנת להיחשב המצבר הטוב ביותר לרכבך. יש אנשים שנוטים לחשוב כך אך בהרבה מקרים מצבר שמתאים לרכב אחד לא בהכרח מתאים לרכב שלך. ואף יתכן שמצבר עם כח גדול ממה שהאוטו שלך דורש דווקא יעשה נזק מתועלת.
חשוב לבדוק את מפרט המצבר ומהם הביצועים שלו לפני שרוכשים אותו, מה המידות שלו? מהן היכולות שלו? האם הוא מתאים לסוג הרכב שלך? כדאי להתייעץ על כך עם מומחה ובכך להימנע מנזק קרוב או עתידי לרכב.

מה שזול עולה בסוף ביוקר

תמיד מלמדים אותנו איפה אפשר לבצע עסקאות “משתלמות” וזולות. הדבר אולי נכון כשקונים בגדים אז כדאי בסוף עונה או כשעורכים קניות בסופר. אך בכל הנוגע לחלקי חילוף לרכב, לא מומלץ להתפשר על חלק חילוף זול, בטח לא כשמדובר במצבר לרכב. אם נתקלת במצבר שמחירו זול משמעותית ממצברים אחרים, ערוך בדיקה נוספת, חייבת להיות סיבה שמחירו כזה. ייתכן שהינו מצבר חדיש, משמע- מצבר משומש שעבר חידוש.

אתם בודקים את תקופת האחראיות למצבר שלכם?

כאשר בוחרים מצבר לרכב, חשוב מאוד לברר מהי תקופת האחראיות שלו ומהם התנאים לאחראיות. האחריות חשובה על מנת לחסוך לכם בכסף. אם המצבר התקלקל או נגמר לפני תום תקופת ההתחייבות, תוכלו לבקש להחליף למצבר חדש ללא עלות נוספת.
לכל בעל מקצוע יש את סוג האחראיות שהוא בוחר לתת ללקוח, ישנם בעלי מקצוע אשר האחראיות שהם נותנים מכסה הגעה לצורך בדיקת המצבר עד הבית, תיקונו או החלפתו במידת הצורך.

האם צריך לבדוק אחת לכמה זמן את תקינות המצבר? אם כן אחת לכמה זמן?

אין צורך לבדוק באופן יזום את המצבר, כאשר המצבר תקול הרכב לא יניע וכך תדעו אם יש צורך רק להטעין אותו עם כבלים או שהמצבר נגמר ויש צורך להחליף למצבר חדש.
הדבר יכול להיגרם מבלאי טבעי ממשך השימוש, אולי אם השארתם אורות דולקים ברכב לא מונע לזמן ממושך. בנוסף, אם האלטרנטור לא תקין, הוא לא מטעין את המצבר וגם זה יגרום למצבר להתרוקן.

לא מומלץ לרכוש מצברים משומשים מיד שניה

ישנם מוסכים ובעלי מקצוע אשר מציעים ללקוח מצברים “משומשים”, אומנם מחירם זול באופן משמעותי ממצבר חדש אך אין לדעת את השימוש הקודם של אותו מצבר.
אומנם הוא תוקן וטופל ויימכר לכם כ ”חדש לגמרי”, אך אינכם יודעים באיזה תנאים הוחזק, כמה זמן פעל ברכב הקודם ועוד.
בנוסף, אולי תחסכו כסף ברכישתו אך תקופת הטעינה שלו לא תיהיה ארוכה כמו מצבר חדש מה שיגרום לכם להחליף מצבר בתדירות גבוהה יותר ובכך לאבד את הטבת “המחיר המוזל” שחיפשתם.

מתי כן לרכוש מצבר יד שניה?

כאשר אתם עתידים למכור את הרכב שלכם והמנוע שלו הלך, אין סיבה להשקיע כסף רב או השקעה רבה ועל כן ניתן להשתמש במצבר יד 2.

למה לשלם לאיש מקצוע? אני אחליף לבד.

היום בעידן האינטרנט וכשכל המידע פרוס לפנייך, תמיד אפשר לפתוח גוגל ולקרוא כיצד להחליף מצבר. אבל כמו בכל דבר, לכל אדם יש את המקצוע שלו ואת המומחיות שלו ולא הייתם רוצים שחשמלאי יפתח לכם סתימה או שאינסטלטור יטפל לכם בתאורה. כמו כאן, רצוי ומומלץ לקרוא לאיש מקצוע המתמחה בהחלפת מצברים, עובד עם המצברים הכי חדשים וטובים בשוק ויבצע עבורכם את העבודה בזמן המהיר ביותר, בצורה המקצועית ביותר ובתשלום ההוגן ביותר.
במידה ותתעקשו להחליף לבד אתם יכולים לטעות בחיבורים ובזמן לא ממושך מידי הרכב יאותת על תקלה חמורה שיכולה לעלות הרבה יותר כסף מאשר אם הייתם משתמשים בשירותיו של איש מקצוע.

לסיכום, תנהגו ברכב שלכם בכבוד, והוא ינהג אתכם בבטחה לכל מקום.