כל מי שנתקע אי פעם עם הרכב יודע כי זה יכול להיות כלל לא נעים, ובדרך כלל זה מגיע ברגע הלא נכון, ובזמן הכי פחות נוח. לכן אם אתם לא רוצים שזה יקרה גם לכם, כדאי להכיר את הסימנים אשר מעידים כי הגיע הזמן להחליף מצבר.

לפני כן, נזכיר כי גם אם הגעתם למצב בו כבר נתקעתם עם הרכב בשל מצבר שאינו תקין, אתם לא צריכים להזמין גרר ולבזבז על כך את כל היום שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזמין שירות מצבר עד הבית בגדרה אשר יאפשר לכם לקבל החלפה של המצבר במקום בו אתם נמצאים בתוך זמן קצר ולהמשיך את שגרת היום שלכם ללא כל הפרעה.

בדיקות שכדאי לבצע

בדקו את גובה מפלס הנוזל במצבר אחת לכמה שבועות. במצבר יבש שהוא אטום יש לבדוק את הנוזל לאחר שנה וחצי עד שנתיים. בדיקה של מפלס הנוזל, ומילוי מים בעת הצורך, יכולים להאריך את אורך החיים של המצבר שלכם ולסייע לכם להשתמש בו לאורך זמן רב יותר.

בנוסף, כדאי לבדוק מידי פעם האם מצטברת קורוזיה על המצבר. במידה וכן, יש לנקות אותה באמצעות מים רותחים ולגרד את השאריות באמצעות מברג. לעיתים הקורוזיה גורמת לשיבושים בזרימת החשמל, וככל שהיא תצטבר השיבושים יהיו משמעותיים יותר.

תקלות המעידות על הצורך בהחלפת מצבר

במידה ואחת או יותר מהתקלות הללו מתרחשות ברכב שלכם, זה הזמן להזמין מוסך נייד עם מצבר עד הבית בגדרה  ולהחליף את המצבר. גם אם זו תקלה שמתרחשת מידי פעם, אל תחכו לכך שהיא תחמיר ותתקעו עם הרכב אלא החליפו את המצבר מוקדם ככל האפשר:

  • כאשר הרכב מתניע בקושי רב, או לא מתניע בכלל.
  • כאשר בעת ההנעה נשמע רעש של ניסיונות התנעה או רעשי תקתוקים. במקרה זה ייתכן כי זו בעיה של הסטרטר אך חשוב להזמין בעל מקצוע לבדוק זאת.
  • כאשר מדליקים את המזגן או האורות ורואים כי התאורה בלוח השעונים נחלשת.