צריכים לבצע החלפת מצבר ותוהים לגבי המשמעות של המספרים על המצבר? רוצים להכיר יותר את המצבר שלכם ולדעת מה המצבר החלופי הנכון לכם ביותר? אם כן, קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מצבר לרכב הוא בעל דירוג אשר כתוב בשם CCA, הקיצור של – Cold-Cranking Amps. זהו מדד למספר האמפים שסוללה מספקת ב-18 מעלות צלזיוס למשך 30 שניות מבלי לרדת מתחת ל-1.2 וולט לתא. ככל שדירוג ה-CCA גבוה יותר, כוח ההתנעה של המצבר גדול יותר במזג אוויר קר.

מצברים רבים גם יציגו גם את ה- CA או Cranking Amps שלהם, שזהה למדד מעלה אבל נמדד ב-0 מעלות צלזיוס.

למה המדדים הללו הם כל כך חיוניים?

כל אחת משתי המדידות לעיל היא חיונית כאשר בוחרים מצבר לרכב. ככל שיש יותר אמפר למצבר, כך קל יותר להתניע את הרכב. עבור רכבים עם מנועים גדולים יותר, או שפועלות על דיזל, חיוני להשיג מצבר עם מספיק CCA או CA מכיוון שהמנוע ברכבים האלה צריך להפיק הרבה יותר מומנט על מנת להניע את הרכב.

מה זה RC ו-AH?

המפרטים האחרים שנמצאים לעתים קרובות במצברים לרכב הם RC ו-AH, שמעידים על "קיבולת רזרבה" ו"אמפר- שעה".

RC, קיבולת רזרבה, מתייחסת לזמן בדקות שבו מצבר חדש וטעון יספק עומס קבוע של 25 אמפר, מבלי שהמצבר ירד מתחת ל-10.5 וולט. ככל שה-RC גבוה יותר, כך הרכב יכול לפעול זמן רב יותר אם האלטרנטור לא פעיל.

AH, אמפר- שעה, הוא דירוג שנמצא בדרך כלל על מצברים מדד לכמות המטען החשמלית המופק על פני מספר מסוים של שעות. למשל, אם סוללה מדורגת ב-100 אמפר שעות, היא יכולה לספק כוח של 5 אמפר למשך 20 שעות או 20 אמפר של חשמל למשך 5 שעות.

המדדים הללו עוזרים לנו להתאים לכל רכב את המצבר הנכון לו, וכאשר אתם מזמינים מאיתנו שירות מצבר עד הבית אתם כלל לא צריכים להתעסק עם כל המדדים הללו, אנחנו כבר נדע מה המתאים לכם ביותר.